Érdekességek - Mit hozott a familiáris?


Sziasztok! 

Korábban már Facebookra tettem ki egy egyhetesösszesítést és most érkeztem el oda, hogy végre sikerült mindent táblázatokba rendeznem és egy tanulmányfélét produkálni, ha ezt egyáltalán nevezhetjük annak… hívjuk inkább érdekes tényeket összefoglaló írásnak!
Tehát, egy 209-es szerencsével bíró ritka familiáris által két hétig hozott dolgokat összesítettem és a játékban történő eredményeit foglalom össze most Nektek.
Ebbe bele kell érteni a batyuk megszerzését, önerőből vagy piaci segítséggel, a mini játékokat és természetesen az elsődlegesen vizsgált területet: a felfedező utakat.
Akkor nézzük is, mi a helyzet a batyukkal: minden batyut sikeresen megszereztem, 90%-os pontossággal mindig azt hozta, amire szükségem volt. Bár nem a két hetes intervallumba tartozik bele, de a két legendás batyut is sikerült kinyitnom, anélkül, hogy bármit vennem kellett hozzá. (habár semmi értelmeset nem kaptam belőlük)
Az elélelmezésén kívül (18 maana a butikban) semmit sem kellett rákölteni, de ez igaz minden familiárisra, így ezt a tényt nem is kezelem számottevőként.
A mini játékokban szerzett pontokhoz nincs sok köze a familiárisomnak, csupán annyi, hogy ha nem volna, akkor nem tudnék játszani. Ezt inkább számadatok miatt vettem bele ebbe a kis írásba.
A magyar szerveren amióta elindult a játék (2016. szeptember 12.), azóta jelen vagyok, és tevékenykedem, tehát használom a piacot és a játékokat is. Végig mentem az eddigi eladásaimon (57 oldal) és vásárolt (79 oldal) termékeimen. Mielőtt azonban ezekbe részletesen belemennék, egy kis maana számítás:
A játék kezdete óta 91 nap telt el (2016. szeptember 12. – 2016. december 11.), és minden nap kapunk 50 mannát (mindennap beléptem), így ezáltal 4500 maana gyűlt össze. A játékokkal, ha csak egyszer játszottam és kiválóan teljesítettem, akkor 30 pontot tudtam összegyűjteni, ami 2730 maanát jelent (ezt tökéletes feltételként veszem, de egy nap volt, hogy kétszer-háromszor játszottam és volt, hogy egy nap egyszer sem, így átlagként kezelendő ez az adat). Tehát:
91 x 50 = 4550
91 x 30 = 2730
4550 + 5460 = 7280
Ha ebből levonom a familiáris mindennapi élelmét:
91 x 18 = 1638
7280 – 1638 = 5642
Ha semmire sem költöttem volna, akkor ennyi maanát össze tudtam volna gyűjteni 91 nap alatt a játékkal.
Ehhez ha hozzáadom azt, hogy mennyi mindent adtam el azok közül a dolgok közül, amiket a familiárisom hozott, akkor ezt kapnám:
5642 + 14138 = 19780
Viszont, nem csak eladtam a dolgaimat, hanem vásároltam is:
19780 – 11657 = 8123
Tehát, matematikailag ennyi maanámnak kellene lennie, higgyétek el, engem is meglep a dolog, de valahol a felénél járok igazából. Jön a kérdés, hogy miért?  Hiszen itt van a költött maanám összege (11.657) és a levezetés alapján a számolásnak jónak tűnik. De az epizódok végigjátszása még nincs beleszámolva!
Az első epizód nem kerül semmibe, a második epizódban 200 – 350 maana körül fogyasztunk, igazán kevés, ezért számoljunk a maximummal. A harmadik epizódban elköltünk 240 maanát az aranyolló csalira és körülbelül 500 maanára van szükség a végigjátszáshoz, tehát ez így 750 összesen. A negyedik epizód még nem igényelt több fogyasztást, 500 maanával végig lehetett vinni, ha ügyesek voltunk. Az ötödik epizódban a kappa élelmére 125 maanár kell költenünk és nekem sikerült 1500-al végig vinnem, kétszer is az epizódot, tehát 3125 maanámba került (tudom, hogy valakinek egy végigjátszás került 3000-be, ehhez sajnos szerencse is kell!).
8123 – 350 – 750 – 500 – 3125 = 3398
Ez az összeg már közelít ahhoz, amivel jelenleg rendelkezem, jobban mondva kicsit alá is lőttem (ezt a játékokkal való számolásnak tudom be, hiszen minden nap játszom és van, hogy kétszer is egy nap).

Azt hiszem, ezzel a kis bevezetővel el is érkeztünk a fő témához, miket és milyen gyakorisággal hoz a familiáris? Mondhatom, hogy elég nagy szerencsével rendelkezik az állatkám, így azt feltételezhetjük, hogy egy nap maximum egyszer vagy kétszer nem hoz semmit. A kísérlet alatt ez be is igazolódott.

Összességében nézve, ha nem tekintjük a hetedik napi kiugrást (22 krémes hernyó, 24 világítóhernyó, 22 piros hold gyümölcse), akkor elmondhatjuk, hogy átlagosan 5 – 20 között hozott dolgokat, vegyesen. Ez két hetes periódusban nézve már 200 hozott dolgot is elér. Így nézve nagyon hasznos kis állatka.
Ha ritkaság alapján még jobban szeretnénk kategorizálni a hozott dolgokat, akkor az alábbi táblázatban ezeket meg tudjuk nézni:

A legtöbb dolog egyértelműen a kék oszlop, ami a hétköznapi tárgyakat jelenti (elsősorban csalikat és élelmet). Aztán követi a ritka és az epikus, de legendás dolgokat igen elvétve hozott.
Lényegében véve, amikor az a kérdés érkezik felém, hogy melyik a jobb familiáris, és hogy a legendás esemény familiáris (Ciralak) miért nem hoz semmit, akkor az a válaszom, hogy ne egy napot nézz és ne is kettőt, hanem hetekre bonts le vagy akár hónapokra. Ha szorgalmas lettem volna és mind a 91 feljegyeztem volna magamnak, hogy mi mindent hozott az állatkám (a familiárisokat feljegyeztem: 2 Crysalim, Speadel, Ciralak, Chead, Korkó, 2 Plumobek, 2 Liklion – és ezek csak azon, amiket elkapott, mert Seryphon és Poulpatata csalira nincs aranyam), akkor azt hiszem elképesztő számadatokkal lehetne bombázni Benneteket, de úgy vélem, hogy a mostani kis összegzés is elég sokkolóan hat.
Már ha volt néhány percetek és végig olvastátok ezt a néhány sort, amit összegzésként írtam Nektek.
Szerintem fogok még írni Nektek ilyen „tanulmány” féléket, korábban is írtam Nektek kisebb és nagyobb lélegzetvételű írásokat:


Írtam Nektek korábban, hogy tanárnak készülök, így talán ezért is szeretek amolyan esszé féléket írogatni, valamint készülök OTDK-ra, mind a két szakomból (magyar, töri), és a játékról való írás kicsit oldja a feszültséget bennem, mert ennek nincs akkora tétje, mint egy Országos Tudományos Diákkonferenciának :D
Szeretnétek, ha kifejezetten arról a témáról írnék Nektek, ami foglalkoztat Benneteket? Ha kommentbe megírjátok, hogy mit olvasnátok szívesen, akkor összegyűjtöm Nektek hozzá a megfelelő anyagot és néhány sorban fejtegetem :D


U.i.: Nyereményjátékot hirdetek ismét, ez viszont most nem a blogom fog zajlani, hanem Facebookon! KATTINTS, és keresd, az event tárgyait elhet megnyerni majd!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

19. epizód - Megdobbanó szívek

13. epizód - Mnémoszüné

6. epizód - Az utazás előkészületei